Handelsbetingelser

KONTAKTINFORMATION
Absolut Kaffe
Roden 2
9260 Gistrup
Tlf.: 91562190
E-mail: info@absolutkaffe.dk
CVR-nr.: 18968177

 

Priser
Alle priser oplyses inkl. moms og angives i danske kroner (DKK). Kaffepriserne varierer over tid som følge af markedspriser og ændringer i valutakurser, og de oplyste priser er derfor dagspriser.

 

Leveringstid og forsendelse i Danmark
En varelevering fra Absolutkaffe.dk betragtes som gennemført, når kunden har modtaget varen.
Leveringstiden er én-to hverdage, og forsendelsen sker via PostNord eller GLS. Når pakken
afsendes fra vores lager, modtager du en e-mail med et Track and Trace-nummer.

 

Leveringspriser
PostNord, afhentning på valgfrit posthus/postbutik: 39,-
PostNord, omdeling: 59,-
PostNord, erhverv: 59,-
GLS, afhentning i GLS-pakkeshop: 39,-
GLS, omdeling: 59,-
GLS, erhverv: 59,-

Ved ordrer over 599,- er der mulighed for fri fragt ved afhentning. Ved ordrer over 999,- er der mulighed for fri fragt ved udbringning og erhverv.

 

Betaling
Betalingskort
Det er muligt at anvende Dankort, VisaDankort, VisaElectron og Mastercard.

Mobilbetaling
Det er muligt at anvende MobilePay.

 

Vi opkræver ikke kortgebyrer.

Dine betalingsoplysninger gemmes, når du gennemfører din bestilling, men betalingen trækkes ikke, før vi har afsendt din ordre.

 

Bestilling
Når din bestilling er gennemført, modtager du automatisk en ordrebekræftelse på mail. Kontroller venligst, at oplysningerne er korrekte. Hvis der er fejl, bedes du hurtigst muligt kontakte os.

 

Udsolgte varer
Hvis din ordre indeholder et produkt, der ikke er på lager på det givne tidspunkt, venter vi med at sende den samlede ordre, indtil alle varer er på lager.
Hvis et produkt er udsolgt, kan man forvente en leveringstid på op til 7 - 10 hverdage.

 

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@absolutkaffe.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Udvidet fortrydelsesret
Hvis ordren gennemføres i perioden mellem den 15. november og 22. december, gælder en udvidet fortrydelsesret til 1. februar det efterfølgende år.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Du kan også henvende dig på info@absolutkaffe.dk og bede om at få tilsendt en returlabel der kan benyttes til at returnere varen.

 

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad dervar nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Benytter du den returlabel vi har sendt til dig, får du ikke leveringsomkostningerne retur, da leveringsomkostningerne dækker returlabelen.

 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.


Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:
Absolut Kaffe
Roden 2
9260 Gistrup


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du ønsker at reklamere, kan du skrive til info@absolutkaffe.dk, hvorefter vi vurderer din reklamation og eventuelt fremsender en pakkelabel, som du kan bruge til at sende varen retur. I det tilfælde skal du sende varen til:

 

Absolut Kaffe
Roden 2
9260 Gistrup

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

Reklamation ved varemodtagelse
Modtager du en forkert eller defekt vare, skal du reklamere. Send en mail til info@absolutkaffe.dk med en beskrivelse. Så sender vi en pakkelabel, som du kan bruge til at sende varen retur – og sørger herefter for en ny og korrekt levering.

 

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver oplysningerne til vores samarbejdspartnere for at kunne levere varen til dig. Vores samarbejdspartnere omfatter PostNord og GLS. Dette er nødvendigt for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Absolut Kaffe og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.
Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.


Den dataansvarlige er Absolut Kaffe.

 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte
os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@absolutkaffe.dk.

 

Cookies
På Absolutkaffe.dk anvendes der cookies for at optimere websitet og dets funktionalitet – og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

 

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@absolutkaffe.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er dog først og fremmest aktuelt, hvis du har bopæl i et andet EU-land end Danmark. I det tilfælde indgives klagen her: http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse, som er: info@absolutkaffe.dk

 

 

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Absolut Kaffe
Roden 2
9260 Gistrup
Tlf.: 91562190
E-mail: info@absolutkaffe.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale
om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)